HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.04.26. 13:34 &rash

Próbakörök

A motort menetképessé téve elvittem egy próbakörre. A menetképes annyit tesz, hogy tudott menni a saját lábán, de idomok, lámpák, indexek nem voltak, a rendszámot is csak épp felraktam a helyére.

Beindítom, berakom egyesbe, indulna meg előre magától, leállítom és állitok a kuplungbowdenen, majd újra életre keltem a motort. Elindulok, gurulok végig az utcán a fokozatokat váltogatva végig., és nyugtázom hogy megvan mind J A 15W teleszkóp olajnak köszönhetően feszesebb lett a futómű, az első féket is erősebbnek érződik miatta. A hátsó fék alig fog, szinte már vason van a fékbetét, nem tudtam a hátulját csúsztatni a kereszteződésben. Mentem a környező utcákban pár kört, ismerkedve a motorral újra. A futómű gyönyörűen kisimította az út egyenetlenségeit, kíváncsi leszek rá nagyobb sebességnél.  A karburátorok összeszinkronizálása nem sikerült tökéletesen, ugyan kaptam kölcsön egy szinkrontesztert, de az egyik óra csalt, illetve a vákuumcsöveknél csapágy golyó van fojtásnak, amik néhol már kitörték a csöveket, így ez is befolyásolhatta a végeredményt. A motor alacsony fordulaton dadogott, nem akart menni rendesen. Alternatív megoldásnak mutatkozott összerakni egy szinkrontesztert némi benzincsőből. virago.ro/index.php

Ezzel beállítottam újra a szinkront, tökéletesre még mindig nem sikerült, de már jobban viselkedik menet közben. 4-5000 között dadog a motor, egyszerűen nem akar menni, pedig alatta felette tökéletes. Gondolok arra hogy a karbi tolattyúi meg lehetnek kopva, és az ehhez a fordulathoz tartozó nyitottságnál akadozik, ezért nem megy olyan jól, vagy pedig a nyitott kipufogó rendszer miatt van ez az egész, mivel szinte holtbiztos hogy nem fúvókázták utána. Gyárilag nem tudom milyen van benne, a főfúvóka 112-es. Mindenesetre azt a nyamvadt üvöltő kipufogót visszafojtom, mert igaz jó a hangja meg minden, de amikor hajnali fél6kor elindítom munkába menet az minden, csak nem kellemes a környéknek. Nos ha megtörténik a csendesítés, az ugye új szinkronizálást is igényel, ekkor lerántom majd a karbit újra, és megnézem magamnak azokat a tolattyúkat, valamint átesnek egy teljes pucoláson, a furatokat kifújom kompresszorral (b@ssza meg nemjó a kompresszorunk, azt is meg kellene csinálni), a külsejére úgysem fordítottam elég nagy gondot anno.

Múlt vasárnap volt egy rövidke motorozásom, Chrissel futottunk össze siófokon. Összepakoltam az össze szerszámot egy szatyorba, és vittem magammal, hátha szükség lesz rá. Úgy szokott lenni, ha nálad van valami, nem kell, ha nincs akkor viszont tuti kellene. Éppen a Kenesei elkerülőn mendegéltem, az elektronika már tiltotta a végsebességet, amikor visszaváltottam egyet, de éreztem hogy fura ez a kuplungkar… Állitok rajta a csavar kijjebb tekerésével, így most már jó. Lassítok, kapcsolgatok vissza, hmm itt valami rohadtul nem oké, esik be a kuplung kar. Megyek tovább, közben gondolkozom mi lehet a probléma. Beérek egy körforgalomba, jobbra húzódok az út szélére, és itt lefullad a motor. Leszállok, és átmegyek a motor jobb oldalára, már sejtem mit kell néznem: A blokk alján lévő, kuplungbowden feszességet állító (na ja meg a recerugórögzitőtámpöckötvisszahúzó reteszhorony) csavar a blokk rezgésétől kicsavarodott, mert csak kézzel húztam meg, nem pedig villáskulccsal. Gyorsan kijavítottam a hibát, majd mentem tovább. Elgondolkozhat a kedves olvasó, hogy ha ezt nem csináltam meg, akkor mi mindent felejthettem mér el. Nos, a történet úgy néz ki, hogy a fő csavarokat kétszer, de néhol háromszor megnéztem meghúztam-e rendesen, ez meg olyan evidensnek tűnt, illetve nem olyan mint a keréknél, hogy ha kiesik akkor borulás a vége. Lényeg a lényeg, hogy mentem tovább, siófokon sikerült egy-két perccel megelőzni Christ, és gurultunk pár kört, meg dumáltunk. Hazafele nyugisra vettem a figurát, városnézős tempóban haladtam hazáig.

Ma motoroztam megint egyet, voltam Tihanyban, átmentem  Aszófőre, onnan Füredre a felső igencsak rázós úton, itt tapasztaltam hogy  frankón kemény az eleje a motornak. Füredről  Tótvázsony, majd irány Veszprém.  A fordulatszám mutató folyamatosan a jobb felső negyedben járt, a kilométer számláló is bőven a három számjegyet mutatott. Kevesen voltak az úton,  úgy vettem a kanyarokat, amilyen íven akartam. Beérek egy autót, látom szemből is jön egy, de még bőven megelőzöm, a tükörbe pillantok, és előzök. A motoros ilyenkor azt érezheti ő az utak királya, gyorsabb mindennél.

 Mámorító érzés

Újra a tükörbe pillantok valamiért, ahol meglátok két fényszórót. Két motoros, gyorsan közelítenek, pedig én sem megyek lassan. Pár pillanat múlva elhúz mellettem az egyik, a sávba visszasorolás közben kirakja a jobb lábát köszönésképpen, majd a második is elhúz mellettem. Valami ilyesmi történhetett az előbb is a megelőzött autós és köztem. Ez volt a totális megsemmisülés, mintha biciklivel mentem volna, úgy hagytak ott.  Egy-két kanyar múlva már nem is látom őket sehol. Nézzük csak, könnyebb motorok, kétszer, háromszor akkora erővel, feltételezhetően komolyabb tudással. Levonom a megfelelő konklúziókat, van még bőven hova fejlődnöm, és a motornak is, ha nem is mostanában, de azt hiszem érik az a plussz 200 köbcenti…

Mivel most leginkább magamon tudok javítani, ezért neki is álltam játszani a motor döntésével. Az ünnepeket két dolog miatt szeretem: szabadidő, és üres tesco parkoló. Két világitósárga tesco objektum őrt, egy kisgyereket müanyagmotoroztató családot, és egy szürke suzukit vezetni próbáló csajszin kívül nem volt más a parkolóban, illetve néha odatévedt valaki az OBIhoz, de ment is el, mivel zárva volt. Kiszemeltem magamnak egy beláthatóbb részt, ahol lehet rocsózni a parkolóban, gyerektől, suzukistól távol.  Elkezdtem döntögetni a motort, motorozni körbe körbe, vajon meddig tudom borítani, mielőtt elhasalna. Egész jól elökörködtem vele. Egy idő után meguntam a sima kanyargást, felültem a tankra, és körözgettem tovább.  Az tény hogy még van mit javítanom a kanyarvételemen, a fékezésemen is, mert jellemző hogy túl korán és nagyot fékezek, ami után még néha húzhatok gázt is, tehát bőőven hagyok magamnak tartalékot.

Vannak emberek, akik nem tudják értékelni ha valaki gyakorolni akar. Tény hogy hangos a kipufogóm, de ilyenkor nem tiltáson üvölt, 4-5000 fölé elég ritkán pörgetem. Történt még tavaly ősszel, hogy lementem egy közeli parkolóba, ami tök üres volt. Motorozgattam, szlalom, intenzív fékezés, első-hátsó fékes kombináció, nyolcas, meg a többi. Kijön egy ember a pizzériából és néz mit csinálok. Odamentem hozzá, kiderült a pizzéria tulaja vagy alkalmazottja lehet, kérdezem hangos vagyok-e, vagy zavarom-e a vendégeket. Vendég nincs, csak kijött nézni mit is csinálok, nagyon hangos sem vagyok, de hallani hogy ott vagyok. mondja ritkán látni hogy valaki foglalkozik ilyennel, inkább az ismerőseire is az a jellemző hogy kimennek az utakra és ott vadulnak. Szóval akkor nem zavarom, motorozok tovább. Kis idő múlva előkerül egy közeli házból egy idősebb ember, közelit felém, láthatóan én vagyok a cél. Odagurulok hozzá, leállítom a motort, hadd könnyítsem meg a dolgát. Elkezd hőbörögni hogy mégis mi a f@szt csinálok, ez egy parkoló, nem versenypálya, a kisunokája már másodszor ébred fel a hangoskodásom miatt, húzzak ki a főútra, ott húzzam neki… Érvelek hogy a parkoló tök üres, és azért teszem amit teszek, hogy tapasztalatot szerezzek, de ha szükséges akkor jövök amikor nem alszik az unoka. Egyik fülén be, a másikon ki, de elképzelhetőnek tartom be sem ment… No nézzük csak: hétfő van, délután 1-2 óra, tehát nem is valami extrém időpontban baromkodtam. Parkoló? menjek inkább valami forgalmasabb útszakaszra? Biztosit róla hogy ha nem vagyok hajlandó elfogadni az álláspontját – azaz nem takarodok el, akkor kiengedi a kutyát – Végig pillantok magamon, motoroscsizma, protektorok. Szegény kutyus, szarul járna, de állatot nem bántanék azért mert egy tuskó a gazdája. Kijön egy kedves szomszéd asszony is (áhá, egyedül neki sem lett volna nagy a szája, támadjunk ketten), és elkezd karattyolni, mást is zavar ám a hangoskodás, kihívjuk a rendőrséget, ha nem ért a szép szóból. Drága jó honfitársaim ilyenre pazarolnák a rendőrök energiáját,  furikáztassuk meg őket ,mert képtelenek kultúráltan megoldani egy ilyen egyszerű dolgot.  Érdekes hogy nyáron a strand miatt hatalmas forgalom van itt, az nem zavarja őket? Vagy csak a nagy csendben ennyire zavaró ha valaki hangosabb mint a légy zümmögése? Mindegy, ez a korosztály nem igazán érti az élni és élni hagyni lényegét. Erősen tapasztalható náluk a Semmelweis-reflex is, még végig sem mondom amit szeretnék, de már jön az ellenválasz. Általában türelmes ember vagyok, de ha valai ingerült, azt hamar étveszem én is, és ha nem hőbőlög annyit a drága úr már az elejétől kezdve, talán nekem sem durran el az agyam, és nem gumifüstölve hagyom ott őket mindenféle szépet gondolva, és megyek arrébb a szomszéd városba, egy szintén üres parkolóba...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr281895134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása