HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.03.28. 23:09 &rash

Első inditás

Néha elgondolkozom, ha majd felnőtt leszek, és csak a munkám lesz, akkor több időm lesz. Amig nem lesznek gyerekek persze, mert velük szembe a motort legalább lerakom és elvan magában, a gyerekekkel meg.... Elég rég írtam, valahogy lusta voltam mindent részletesen leírni, hiszen akár egy csavarról is lehetne oldalakat közölni, illetve rengeteget dolgoztam, mellette meg az egyetemre is kellett járnom, a motorra nagyon kevés időm volt. Ehhez képest komplettre összeszerelni a motort, és dokumentálni is,  fényképezni stb. Szétszedéskor mindent fényképezek, ami eszembe jut, legalább van mihez visszatérni, összerakáskor azonban szeretek haladni a géppel, kicsit ez a képek rovására megy.  Ebből kifolyólag úgy döntöttem egy-egy résszel majd később fogok foglalkozni.  

Március 15-re terveztem az indítást, ahhoz képest eléggé elcsúsztam. Azt hiszem a kipufogórendszert biggyeszthettem vissza, amikor hallottam a füredi szezonnyitóra igyekvőket hasítani, bár ahogy tudom nem sokan voltak a hideg és a várható csapadék miatt. Következő hétvégén lett volna a hegylakós első gurulás, nekem ekkorra esett az első indítás. Mikor a kipufogót visszaraktam gondolkoztam, hogy lassan indulhat is, hiszen már csak a kábelköteget kell  befűzni, a gyújtáskapcsolót visszacsavarozni, hűtőrendszer, karburátor és szinte kész is. Aha persze, csak ez nem szokott olyan gyorsan menni. A kipufogóhoz vettem tömítő pasztát, hogy ne fújjon ki a hengerfejnél, ez egy olyan anyag, amivel gyorsan kell dolgozni, mert nagyon hamar köt. A hűtőrendszer bekötése elnapolódott, ugyanis rám sötétedett, a lámpafénynél pedig már nem láttam rendesen, úgy meg azért nem jó szerelni. Órákat el lehet szórakozni az egyes elemek helyére rakásával, semmi ne maradjon ki, meg ahol fontos a sorrend, azt tartani, vagy visszabontani.  A hűtőrendszer végül is nem tartott sokáig, csak a menetek, ahova jutott a szinterből, azok szorultak. Elvileg ki lettek maszkolva, gyakorlatilag inkább áthajtottam rajtuk egy menetmetszőt, így tisztítva azokat. Az elektromos részek visszarakása nem versenytempóban is sikerül egy óra alatt. Itt én a blokk feletti részt helyeztem el elsőnek, onnan fűztem be hátra a többit, meg a kormánykapcsolókat csatlakoztattam. Egyedüli szívást a bal kormánykapcsoló nyújtotta, ugyanis a refi villantó vezetéke eléggé útban van összerakáskor, nehéz volt visszarakni.  Feltöltöttem a hűtőt folyadékkal, a blokkot olajjal, és visszaraktam a karburátort. Vasárnap talán még mentem is volna a gurulásra, azonban szomba estére jutottam arra a szintre hogy indítható a motor. Az indítható annyit takar, hogy még pár apróság hiányzik róla, amik további jelentős munkaórákat jelentenek.

A karburátort visszaraktam, ellenőriztem mindent háromszor rendben van-e, egy ásvány vizes palackba benzin, a tetejére a speciálisan kiképzett kupak (középen kilyuggat, csődarab ráfforraszt) , amivel csatlakoztatható az üzemanyag szivattyúra, és akkor lássuk mit szól hozzá a motor. A kulcsot elfordítom, felvillan az olajnyomás visszajelző lámpája, az üres sötét marad. Megnézem, üresben van a motor, tehát nem itt a gond. Leveszem a lánckeréken lévő deknit, lehúzom az üres jelző csatlakozóját, adok neki kontaktsprayt bőven, majd visszadugom a helyére. Működik, világit szépen a zöld ablakocska. Behúzom a kuplungot, ráhúzom a szivatót és megnyomom az önindító gombját.

A tisztításnak köszönhetően nem gondolkodik egyáltalán, teker, teker,teker… várok picit majd megint teker, teker, pöffen… aha, lesz itt valami még a végén. Tekertetem újra, és pöfögéssel válaszol, majd elkapja. Még sosem ment ilyen könnyen az indítás a téli leállítások után, pedig most úgy lett összerakva. Néhány tulajnál a szezon elején jelentkezni szokott a probléma, hogy elromlott a motor, nem akar indulni, nekem ennek ellenére most szinte pöcc-röff . A friss benzin lenne? Friss a fenét, december eleje óta a tankban állt. Akkor az aksi? Inkább az, most teli volt energiával, feltételezem hogy másnál is azért nem indul, mert gyenge akksival pörgették a motort.  Nálam az volt a helyzet hogy ilyenkor egy autó aksijáról bikáztuk, és láss csodát simán indult. Végre több hónap állás után hallom a hangját, üvölt a sötétségbe. Kiengedem a kuplungkart. Leáll. Ilyen akkor csinált, amikor nem volt jó az érintkezés a kuplungkapcsolónál. Gondolkozok kifelejtettem-e valamit. Hát persze, a kitámasztó érzékelőt, vagyis annak rövidre zárt vezetékét, ezért állt le. Visszarakva a helyére már szépen jár a motor, hagyom hadd melegedjen üzemi szintre. Egyszer csak elkezd fehér füst gomolyogni a blokk felett.

Megvizsgáltam a hiba okát, a kipufogó tömítő paszta ontotta magából a füstpamacsokat, úgyhogy semmi probléma nem volt. Megnéztem van-e valahol olaj vagy vízszivárgás, de nem találtam sehol.

Este végre fél sikerrel a tudatomban, és jó füstösen megyek fel a szerelésből.  Azt viszont meg kell jegyeznem, a kipufogó rohadt hangos, ez így nem lesz jó. Bár van, akinek ez tetszik, mint régen nekem is. Azonban hajnalban elindulni vele, éjszaka hazaérkezni úgy hogy már kilóméterekről hallani, illetve ha lefulladok hallja mindenki a környéken, hát ez nem jön be. Persze van akit nem érdekel a környezete, de azért a családjára szerintem mindenki tekintettel lenne. Egyszer már visszafojtottam, gyengébb nem lett, talán még kevesebbet is evett, és csak a blokk hangját lehetett hallani, ahogy szépen jár, mint egy svájci óra.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr31876191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása