HTML

&rash

ZZR felújitás, karbantartás, modding, meg ami még jön

Friss topikok

  • Ács Zoltán: @hapsi: nekem ilyen karburátorba való fúvóka kéne hol tudnék ilyet beszerezni? (2014.06.06. 00:01) MTD Karburátor takarítás
  • László Őz: Köszönöm szépen a segítséget ha elakadok valahol továbbiakban.Kereslek. (2014.04.27. 22:10) A Dolmar sztori
  • KZs ZZR 400: Szia @MatroX! 1. Erdeklodnek, hogy mennyibe kerult az ultrahangos tisztitas? 2. Nekem egy 1994-e... (2012.04.22. 18:07) Ultrahangos karburátor tisztitás
  • &rash: Kell ilyen is >:D Vassal leginkább semmi, letakarva áll a garázsban. Idén alig használtam, párs... (2011.07.30. 13:01) Rendrakás a garázsban
  • &rash: @hapsi: Köszönöm :) Közelebbről megnézve akadnak apró hibák, néhol az illesztések látszanak. Két... (2011.06.02. 09:19) Kawa: Átváltozás

Linkblog

2010.03.07. 21:32 &rash

Karter, karbi, gyújtótrafó

Leszedtem a karterházat, azok után amit a karbira menő vízcső szűrőjében találtam, kíváncsi voltam vajon miféle ocsmányság lehet a blokkban. A motort hanyatt döntöttem, majd a 12db csavart kicsavartam. A karterház ekkor még tök nyugodtan a helyén marad, csavarhúzóval pattintottam le. Ekkor a blokkban még bent lévő olaj szépen kifolyt az odakészített műanyagtálcába. A szűrő tiszta volt, néhány apró szennyeződés volt csak benne. Van az elején a blokknak, azaz a karterházon két darab nyílás, ami az olajhűtőre való rákötéshez kell. A jobb oldali csavarral van lezárva, a bal oldali lyuk vakfurat, nincs kimunkálva, a 600 köbcentis blokkokon már gondolom kivan. Két csavar fogja az olajcsövet a karterhoz, azonban ezekbe a furatokba sincs menet vágva, ezért szükségem lesz egy 4,8mm-es fúróra, és egy 6-os menetfúróra. Ha jól néztem, a jobb oldali lesz az olaj nyomóága, tehát nem kell megfúrnom a vakfuratot, hogy eljussak az olajhoz. Kérdés hogy vajon van-e még más turpisság is itt, vagy működni fog a dolog. A tömítés még nem jött meg, kedd szerda magasságában várom a postást hogy hozza, addig van időm gondolkozni mit is fogok vele csinálni.

A karburátorokba belenéztem, koszt lerakódást keresve. A múltkor sikerült két csavarfejet is elnyírnom, de most kijöttek ők is. Mivel elég szorosan a helyükön voltak, ezért a következőképpen szedtem ki őket: illesztett csavarhúzó, mellkassal nyomtam a csavarhúzó végé, egyik kézzel a karbisort tartottam, másikkal fogtam a csavarhúzót, így nem tudott kiugrani a helyéről. A legtöbb csavar halk pattanás után engedett, egyet sem nyírtam el. Ellenőriztem az összes gumimembránt, tűszelepet, fúvókákat. Minden tiszta volt és sérülés mentes, a tűszelepek sem voltak berágódva, a karbi belsejében tisztaság volt. Az összes csavart kívül a karburátoron lecserélem imbuszfejűre a későbbi könnyebb szerelhetőség végett. Kívül nem olyan tiszta a karburátorsor, majd ha jövő télen nagyon unatkozok kipolírozom, vagy szintereztetem az egészet, de most az a lényeg, hogy működjön normálisan.

A gyújtótrafó vezetékeit kicseréltem szilikonra, amiben belül szénszál fut. A gyertyapipák ellenállása 5Kohm, vezetékkel együtt 10-12 körül mozog. A pipa a vezetékhez egy menetes csavarral csatlakozik, a trafóba pedig tömszelence szorítja. Az egyes hengerre menő pipánál a vezeték elég furán nézett ki, a rézkábel oldalra kandikált ki, csak mélyen benyomva volt érintkezés ellenállásméréskor. Néha tapasztaltam, hogy nem ment ez a henger, lehet meglenne a hiba oka? Kábelszükséglet: 1-2-3-4 henger: 22-28-21-31 cm. A hármas kábel eltért a többitől. A jobb oldali 2-3 trafóra két vezeték megy, felülre a piros, alulra a zöld, a bal oldalira 1-4 felülre piros, alulra fekete kábel csatlakozik.A trafóknál azt figyeltem meg, hogy az 1-4nél ha magunkal szembeforditjuk a trafót, hogy az irás rendesen olvasható legyen (TEC), akkor felül van a 4-es, alul az 1-es vezeték, a 2-3 trafónál pedig  a 3-as felül, 2-es alul.

Tömszelence

A bűnös, amiért kihagyogathatott az egyes henger

 

A hűtőn az elhajlott lemezeket visszahajtogattam sniccer, vékony csavarhúzó és egy szemöldökcsipesz segítségével, a végeredmény egész jó lett, át lehet látni rendesen rajta, bár közelről nézve még található rajt némi esztétikai hiba.  Mellesleg rengeteg rovartetem, apró kavics volt beékelődve a lamellák közé, még a zuhanyzás után is.

Végre átlátni a radiátoron

A tank vázhoz való rögzítése fent a kormány környékén kettő darab 6-os csavarral van megoldva, ami nekem felemás lett, mert megszakadt az egyik menet, és felfúrtam M8-ra, most pedig hogy ne legyen felemás, a másikat is felfúrtam. 6.5ös fúró, WD40, aztán amikor kész a furat fogtam a menetfúrót és rátekertem egy M8as anyát, ami bevezette a metszőszárat a furatba, hogy teljesen egyenes legyen. Pár fordulat után, amikor már megállt a fúró magától, leszedtem az anyát és anélkül folytattam. Célszerű volt a beavatkozást most elvégezni, mert így nem hullik semmibe bele a fémforgács, mivel a váz még csupasz.

Továbbá ma összeválogattam milyen csavarokat kell még vennem az elnyírtak vagy egyéb dolog miatt és megpróbálom egységesíteni a motor csavarjait, lehetőleg imbuszfejűre.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zxrash.blog.hu/api/trackback/id/tr351817339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása