A karburátorokba belenéztem, koszt lerakódást keresve. A múltkor sikerült két csavarfejet is elnyírnom, de most kijöttek ők is. Mivel elég szorosan a helyükön voltak, ezért a következőképpen szedtem ki őket: illesztett csavarhúzó, mellkassal nyomtam a csavarhúzó végé, egyik kézzel a karbisort tartottam, másikkal fogtam a csavarhúzót, így nem tudott kiugrani a helyéről. A legtöbb csavar halk pattanás után engedett, egyet sem nyírtam el. Ellenőriztem az összes gumimembránt, tűszelepet, fúvókákat. Minden tiszta volt és sérülés mentes, a tűszelepek sem voltak berágódva, a karbi belsejében tisztaság volt. Az összes csavart kívül a karburátoron lecserélem imbuszfejűre a későbbi könnyebb szerelhetőség végett. Kívül nem olyan tiszta a karburátorsor, majd ha jövő télen nagyon unatkozok kipolírozom, vagy szintereztetem az egészet, de most az a lényeg, hogy működjön normálisan.
A gyújtótrafó vezetékeit kicseréltem szilikonra, amiben belül szénszál fut. A gyertyapipák ellenállása 5Kohm, vezetékkel együtt 10-12 körül mozog. A pipa a vezetékhez egy menetes csavarral csatlakozik, a trafóba pedig tömszelence szorítja. Az egyes hengerre menő pipánál a vezeték elég furán nézett ki, a rézkábel oldalra kandikált ki, csak mélyen benyomva volt érintkezés ellenállásméréskor. Néha tapasztaltam, hogy nem ment ez a henger, lehet meglenne a hiba oka? Kábelszükséglet: 1-2-3-4 henger: 22-28-21-31 cm. A hármas kábel eltért a többitől. A jobb oldali 2-3 trafóra két vezeték megy, felülre a piros, alulra a zöld, a bal oldalira 1-4 felülre piros, alulra fekete kábel csatlakozik.A trafóknál azt figyeltem meg, hogy az 1-4nél ha magunkal szembeforditjuk a trafót, hogy az irás rendesen olvasható legyen (TEC), akkor felül van a 4-es, alul az 1-es vezeték, a 2-3 trafónál pedig a 3-as felül, 2-es alul.
Tömszelence
A bűnös, amiért kihagyogathatott az egyes henger
A hűtőn az elhajlott lemezeket visszahajtogattam sniccer, vékony csavarhúzó és egy szemöldökcsipesz segítségével, a végeredmény egész jó lett, át lehet látni rendesen rajta, bár közelről nézve még található rajt némi esztétikai hiba. Mellesleg rengeteg rovartetem, apró kavics volt beékelődve a lamellák közé, még a zuhanyzás után is.
Végre átlátni a radiátoron
A tank vázhoz való rögzítése fent a kormány környékén kettő darab 6-os csavarral van megoldva, ami nekem felemás lett, mert megszakadt az egyik menet, és felfúrtam M8-ra, most pedig hogy ne legyen felemás, a másikat is felfúrtam. 6.5ös fúró, WD40, aztán amikor kész a furat fogtam a menetfúrót és rátekertem egy M8as anyát, ami bevezette a metszőszárat a furatba, hogy teljesen egyenes legyen. Pár fordulat után, amikor már megállt a fúró magától, leszedtem az anyát és anélkül folytattam. Célszerű volt a beavatkozást most elvégezni, mert így nem hullik semmibe bele a fémforgács, mivel a váz még csupasz.
Továbbá ma összeválogattam milyen csavarokat kell még vennem az elnyírtak vagy egyéb dolog miatt és megpróbálom egységesíteni a motor csavarjait, lehetőleg imbuszfejűre.